Nog een speeldagje

23 september 2018 - Kathmandu, Nepal

Oké wat ik gister zei over het toch wel blij zijn dat de kinderen maar één dag weekend hebben in de week, kreeg ik vandaag terug in m'n gezicht. Vandaag was er een soort staking op scholen waardoor de kinderen vrij waren. Ik wist dat niet net als de vele kinderen. De staf had dat expres pas vanmorgen na het huiswerkuurtje bekend gemaakt, wat natuurlijk heel slim is. Anders zouden ze al sinds gister rondstuiteren. Ik was er dus trouw om 7.00 uur en heb veel bij hetzelfde meisje gezeten om te helpen met wiskunde. Daarna dus het grote nieuws dat iedereen vrij was. En dat moment heeft niemand kunnen missen. Overal door het grote huis sprongen en renden de kinderen heen en weer. Maar dat betekend voor mij wel weer een full time speeldagje😉. Ik stelde dus voor om te gaan tekenen met een aantal. Dat was kennelijk zo'n goed idee dat binnen no time de hele binnenplaats vol zat met tekenende kindjes die af en toe bij mij kwamen om het te laten zien. Hartstikke leuk hoe ze daar zo lekker mee bezig te kunnen zijn, zo ook de oudere jongens daar die richting de 20 jaar zijn doen hier graag aan mee! Ik denk dat we na vandaag best een kamertje kunnen behangen met tekeningen😃 'S middags heb ik voor het eerst bijna een uur aan de eettafel gezeten en gezellig gekletst met de staf. Van alles kwam aan bod. Van het eten van de hete pepertjes tot wat meer informatie over het grote festival in oktober. Ze willen me in iedergeval overal bij betrekken! Verder was er die middag ook het tv tijdje waar iedereen bij elkaar op schoot ligt en luierd op het grote tappijt in die kamer. Nu ben ik inmiddels weer schoon en moe, maar m'n bedje is dichtbij dus daar ga ik zo lekker in. Morgen een vrije dag waar ik nu ook wel veel zin in heb ondanks ik nog geen plannen heb. Ohja... eerst nog even vragen of ze die kakkerlak uit de keuken kunnen verwijderen voor die vannacht mijn kamertje bezoekt...😅

1. Oma Rodenburg:
    23 september 2018
    Lieve Nadien,
    Zo kom je er goed in hé en fijn dat ze je zo goed accepteren en veel voor ze betekenen kunt. De dag van morgen vult zich vanzelf weer in want daar maak ik ook nooit een punt van .Als je er maar voor open staat dan gebeuren er zoveel onverwachte momenten en vliegen de dagen om. Je bent goed bezig en dat is belangrijk.
  2. Mama:
    23 september 2018
    Wat leuk dat je met ze getekend hebt, Nadien!!!
    Oma liet me vanmiddag nog een stukje in de krant zien waarin stond dat Lies en Gerda trainingspakken in ontvangst hebben genomen van voetbalclub Vitesse. Deze pakken gaan naar jouw kinderen! Binnenkort kun je dus ook met ze voetballen⚽!!!
    Liefs Mama
  3. Maart:
    24 september 2018
    Je neemt me compleet mee de binnenplaats op. Ik zie, proef en ruik zelfs hoe jullie daar met zijn alle van de vrije dag genieten. Zo heerlijk!