Didi, lego!

22 september 2018 - Kathmandu, Nepal

Hoihoi! Mijn dag gister en vooral vandaag stond vooral in het teken van de kinderen. Gister voor het eerst dat ik 's ochtends bij de grotere kinderen zat ipv bij de kleintjes. Dat was ook wel eens leuk want met hun kan je zo goed een gesprek voeren! Ze waren ook heel geïnterreseerd in mij en ik in hun dus van dat huiswerkuurtje was niet veel gekomen😅. Toen ze naar school gingen ging ik mee om te kijken. Ze doen kennelijk ook een vast ritueel op het plein iedere ochtend waar ik dus ook naar mocht kijken. Dat was bijzonder. Ik zat daar buiten in m'n eentje op het podium waar links voor de 3 directeuren of belangrijke mannen in pak stonden om de boel te begelijden. Ze deden allemaal pasjes en gaven antwoorden op vragen op afwisselend muziek en toespraken. En de kinderen (400) stonden allemaal keurig netjes in rijen gesorterd op klas en uniformkleur. Ik durfde het niet te filmen met die soort security vor me, maar wie weet ga ik nog wel een keer en dan zal ik vragen of dat mag.  'S middags in mijn vrije tijd baalde ik behoorlijk omdat ik een beetje opgescheept zat met een gast uit het guesthouse die hier tot die dag verbleef en mij perse iets wou laten zien hier in de buurt, het was vast aardig bedoeld maar veel te opdringerig. Uit beleefdheid heb ik uiteindelijk oké gezegd maar dat is dus een leermoment voor mij, nee is gewoon nee. Want ik heb gewoon mijn vrije middag ingeleverd toen waarin ik liever gewoon alleen op pad was gegaan. Maar verder niks aan de hand, daar heb ik van geleerd. Toen 's avonds het wel weer heel fijn gehad bij de kindjes en daarna hier in het guesthouse nog een beetje chill beneden gezeten en gekletst met mensen van hier. Dat blijft gewoon heel fijn, zo'n soort welkom thuis iedere avond. Vanmorgen kon ik uitslapen want op zaterdag als de kinderen vrij zijn begin ik daar rond 10 uur. Natuurlijk ben ik al geen uitslaper en is mijn ritme nu vastgepind op de wekker van 6:15, dus stipt die tijd werd ik ook wakker vanmorgen. Wel gewoon lekker blijven liggen en rustig aan gedaan vanmorgen, dat was ook prima. Dat was maar goed ook want zo'n hele dag met de kinderen spelen is toch best vermoeiend. Ben ik even blij dat ze maar 1 dag weekend hebben!😅 Zaterdag is wel speciaal want dan mogen ze met de lego spelen. De hele week hoor ik al :'didi lego lego!' Maar dat mag ik dan niet pakken. En vandaag, wow je had het moeten zien! Als of ze hun eeuwige geluk overhandigd kregen met die tas lego! Geweldig! Daar is dan ook intensief mee gespeeld. Ook weer veel touwtje gesprongen, en omdat iedereen dan mee wil doen sta ik rustig 2uur achter elkaar m'n armspieren te trainen💪.  Zaterdag is ook de vrije dag van de kok's in het kindertehuis dus dan koken afwisselend de oudere kinderen. Ik merk echt geen verschil, hartstikke lekker! Ook al is het altijd met rijst als basis ik kijk er toch steeds weer naar uit😜 En nu weer lekker gedoucht en beneden even chillen tot ik m'n bedje weer opzoek. Fijne dag!💖💖

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lidwien:
    22 september 2018
    Goh , wat maak je veel mee mee Nadien . Je schrijft zo helder en beeldend dat ik hard op hier thuis in Amsterdam zit mee te leven met allerlei geluiden als oh , ah , tjee , en een schaterlach . Wat mooi dat je je les herkende om te leren door bij je eigen grens te blijven w.b je vrije middag indelen . Chapeau .
    Erna weer genieten van de kinderen en je eigen chill moment is dan extra groot !
    Fijn weeknd verder . Lfs
  2. Mama:
    22 september 2018
    Hoi Dientje.
    In 2 dagen tijd is er weer veel gebeurd! Je hebt een oprechte en vaak komische manier van schrijven. Echt heerlijk om elke avond even mee te leven/ genieten met jouw avonturen.
    Ook nu dacht ik, toen ik de voorpret en het plezier bij het spelen met de lego zag: daar kunnen wij wat van leren. Ik kan me voorstellen dat deze kinderen gelukkiger kunnen zijn dan vele kinderen hier.
    Wat denk jij?

Liefs mama😘
  3. Maart:
    24 september 2018
    Wat mooi dat die gozer op je pad is gekomen en je op je eigen grenzen gewezen bent. Luister naar jezelf dame en doe wat voor jou goed voelt als wel waar jij zin in hebt. Wat een mooie wijze les. Ik ben uber trots op je!