2 fantastische trekkingen!

6 december 2018 - Annapurna Conservation Area, Nepal

Hee hallo lieve mensen, ik ben er nogsteeds hoor. Ik maak alleen wel zo veel mee dat ik het zelf nog amper bij kan houden. Sinds vorige week maandag ben ik terug van een 14 daagse trekking in het Annapurna gebied. Wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan! Wat een gave ervaring! Het liep allemaal wat anders dan gepland aangezien iedereen in ons trekkingsgroepje flink ziek was geworden de nacht van te voren. Ik zal je de details besparen maar als je vervolgens een lange busreis moet maken naar het startpunt kun je je vast wel voorstellen dat dat een drama is met een flinke buikgriep/voedselvergiftiging/geen idee wat het nou eigenlijk was... Maar gelukkig waren we na een paar dagen allemaal weer zoals vanouds en hebben we echt kunnen genieten. De reis begon dus met de taxi en de bus inclusief 1 overnachting om de volgende dag weer met de jeep verder te kunnen. Toen waren we op ons startpunt en kon de trek beginnen. Wat heb ik genoten van alle prachtige landschappen, culturele gebruiken, lokale bevolking, het weer, fantastische uitzichten en een hele gezellige groep. Ik ben met twee andere gasten uit het guesthouse gegaan en nog 3 Nepalezen die als gids en drager dienden. Misschien klinkt een gids nog wel normaal maar kun je je bij een drager niks voorstellen, maar dat is eigenlijk heel normaal hier om mee te nemen als je op trekking gaat. Zo hoefde ik dus mijn eigen backpack niet eens te dragen wat ik in het begin heel raar vond. Waarom moet iemand anders die last dragen dacht ik. Maar na een tijdje ging dat gevoel weg omdat ik zag hoeveel lol de jongens hadden in het dragen van onze bagage. Ook zij genoten van de prachtige omgeving en gezelligheid met elkaar. Ze krijgen er tenslotte ook voor betaald dus het is eigenlijk gewoon een hartstikke mooie baan. Want die jongens hebben de bergen van nature zo ongeveer al in hun benen en dat was zeker te merken. Die vlogen omhoog om vervolgens bij een rustplekje op de rest te wachten en alvast wat te eten te regelen. Het is moeilijk om even in een blogje te laten weten hoe ik dit heb ervaren maar ga er maar vanuit dat ik er heel enthousiast over ben! Ik heb heel veel mooie foto's kunnen maken, dus iedereen die er meer van wil horen is altijd van harte welkom om langs te komen als ik terug ben. En dan kom ik gelijk op een gevoelig puntje... teugkomen... oh oh dat gaat snel... 10 december is m'n vlucht alweer. Wow wat is dat ontzettend snel gegaan. Ik vind het natuurlijk heel leuk om jullie allemaal weer te zien, maar ik vermaak me hier ook prima. De trekking is ook zo goed bevallen dat ik waarschijnlijk nog een kleine er achteraan ga doen voor ik naar huis moet. Dat ben ik nu dus weer aan het plannen en kijken of het haalbaar is qua tijd en geld maar daar komt vast iets goeds uit. Nu dus weer terug in de grote stad wat toch wel weer een beetje tegenvalt na die twee weken in de bergen en wakker worden voor de zonsopgang. Dus waarom niet gewoon nog een kleine trekking? Ik heb toch nog even de tijd en Kathmandu heb ik onderhand wel helmaal verkent. Dus nog een korte 6 daagse trekking gepland in het Langtang gebied! En daar ben ik dus net terug van, het lopen had ik wel in de beentjes dus deze trekking ging ook sneller en beter dan verwacht. Iedere dag heb ik flinke afstanden afgelegd en hoogtemeters gemaakt, maar dat ging allemaal prima dus waarom ook niet? Geslapen en gegeten in te gekke homestay's en echt de cultuur van de tibet kant beleefd. Ontzettend leuk om daar tussen te zitten en dus 's ochtends in het keukentje van de huisvrouw te zitten naast het vuur en kijken hoe je chapatti wordt klaargemaakt. Echt genieten. Inmiddels zijn jullie allemaal sinterklaas aan het vieren en zitten we met ons hoofd allemaal heel ergens anders, maar volgende week kom ik alweer terug dus wie de foto's en verhalen uitgebreider wil horen is altijd van harte welkom om langs te komen. Ik ben er super enthousiast over dus ik kan nog wel even door lullen hoor. Nu nog genieten van de laatste daagjes hier en nog een klein afscheid organiseren voor het te gekke guesthouse waar ik met zo veel plezier verblijf. Hele fijne dagen allemaal en tot snel!

1. Mama:
    6 december 2018
    Het gaat nu wel heel snel hé, Nadien.
    Wat een prachtige ervaringen heb je opgedaan.
    Geniet nog even volop van die allerlaatste dagen!!!
    Liefs Mama
  2. Florine Gregory:
    6 december 2018
    Lieve Nadien, jeetje wat vliegt de tijd! Het voelt nog als de dag van gisteren dat we elkaar zagen in Nepal. En wat super gaaf om te lezen dat je zo geniet en zoveel mooie dingen ziet en doet. Die bergen...😍😍 Ik ben onwijs benieuwd hoe je je reis overall hebt ervaren en hoe het voor je was om in je eentje zo lang weg te zijn. Geniet van je laatste dagen daar en een hele goede reis alvast voor straks. Liefs Florine
  3. Wieneke:
    Wauw wat gaaf nadien! Heerlijk in de mooie bergen! Tot gauw. Liefs
  4. Hub en tiny uit windraak:
    Dag nadien
    Helemaal te gek twee trekkings. Welke heb je gedaan in het Lantang gebied? Ben je in lamahotel geweest ik ben zeer benieuwd .
    Vanuit Windraak een veilige en mooie terugreis wensen we je.
    Tiny e n hub
  5. Oma Rodenburg:
    6 december 2018
    Wat een geweldig mooi tijd heb je gehad op je reis in de bergen. En die kleine toegift die je jezelf hebt gegeven is goed daar je er nu de gelegenheid voor hebt en je leven verrijkt hoor Nadien! Ik zie ook weer uit naar je thuiskomst en dat gaan we vieren .Tot ziens!!!!!!!!!!!!!!!!
  6. Lidwien:
    6 december 2018
    Tot Gauw , lievert . Fijn dat je zulke mooie tochten bent gaan maken zeg . Heerlijk dat je hier voor gekozen hebt . Een mooi afscheids feestje toegewenst . Zij die jou deze bijzondere ervaringen hebben gegeven in deze periode . Goeie Reis en tot ziens in de Nederlandse winterse polder landschap met duinen en zee . Die ook nog steeds heel erg mooi zijn . Haha ha Xx
  7. Maart:
    7 december 2018
    Fantastisch liefie! Heel goed om te doen wat voor jou goed voelt en daar volledig van geniet! Helaas komt aan alles een eind maar aan het eind komt alles goed ;) en gaat de volgende periode in waarin je weer nieuwe uitdagingen kunt gaan bedenken en uiteraard uitvoeren. Ik wens je nog een hele mooie tijd deze laatste paar dagen. En ook sterkte met het afscheid nemen van jouw avontuur, de lieve mensen, de cultuur en neem alle herinneringen mee want ik wil uiteraard alles horen, zien en ruiken! Dikke kus en tot snel!