Tihar feestje

8 november 2018 - Kathmandu, Nepal

Tja zo is het dus alweer november... de dagen gaan sneller dan verwacht. Maar de afgelopen week was wel weer ontzettend leuk. De kinderen waren deze week ontzettend hard aan het repeteren voor het 'Tihar' festival wat in Nederland een beetje te vergelijken is met Sint Maarten. De kinderen mogen dan 's avonds de straat op om te dansen en te zingen en daar worden ze voor beloond met geld, fruit en frisdrank. Maar wat dansen ze goed! Ik heb er echt van genoten om naar ze te kijken en mee te doen. 😃 Ook heb ik mee mogen koken bij de mensen van het guesthouse die een traditioneel recept aan het bereiden waren wat bekend is vanuit hun dorp in de bergen. Super leuk om mee te maken, zo zaten we dus aardappels te pellen in een kringetje die daarna flinke klappen met een houten paal kregen om te veranderen in deeg. Daar werd een soort soepje van gemaakt en was super lekker! Ook heb ik weer lekker sportief gedaan en 's ochtends om 6 uur de deur uitgegaan om te mountainbiken. Dat pak ik nu weer lekker op omdat m'n fietsmaatje terug is van de trekking in de bergen dus dat is weer leuk😄. Na een vroege en toch ook wel frisse fietstocht ben ik die middag  met de kinderen mee gegaan naar de bioscoop. Wat een uitje was dat! En wat een ontzettend mooie bioscoop... Dat zag ik niet aankomen dat ze die hier ook hebben en dat de kinderen daar heen kunnen voor een normale prijs. Dus zoals al eens eerder een enorme slinger kinderen verzameld en een halfuurtje stappen om naar de film te gaan die trouwens wel compleet Nepalees was dus heel veel begreep ik er niet van... maar toch genoten😊 Verder zit het guesthouse ook lekker vol met mensen dus de sfeer is goed hier en met bepaalde gasten heb ik gewoon een heel leuk contact. Zo heb ik nu ook definitief vandaag het trekkingsformulier ingevuld voor de trekking die ik ga maken met leuke mensen van hier vanaf volgende week in de Annapurna regio. 15 dagen wandelen van lodge tot lodge in een als het goed is prachtige omgeving! Ik kijk er naar uit! Daar begin ik komende dinsdag aan wat dus betekend dat mijn tijd bij de kinderen er bijna op zit... Dat voelt heel dubbel. Ik heb super veel zin in de trekking, maar de kinderen ga ik missen! Ik ben nu ook bezig met een afscheidscadeautje en ik ben er vanavond achter gekomen dat foto's afdrukken geen probleem is dus daar ga ik iets mee doen voor ze😉 De dagen zitten tegenwoordig vol met allerlei dingen die er gebeuren en die ik wil doen dus waarschijnlijk is dit verhaaltje een beetje vaag opgehangen, sorry daarvoor😄 Nu ga ik nog even buiten mee kijken naar het prachtige Tihar festijn waar de kinderen zich uitsloven voor de Nepalese rupees. Byebyee

1. Ria en Martin:
    8 november 2018
    Dank voor je mooie verslag. Nadien.
    Het zal voor de kinderen ook moeilijk zijn als je weer gaat. Maar wel heel veel plezier bij je trekking tocht. Geweldig om mee te maken!
  2. Mama:
    8 november 2018
    Voor mij komt je verhaal niet vaag over hoor Nadien! Je maakt gewoon zoveel mee dat het nauwelijks te beschrijven valt.
    Geniet nog van je laatste dagen bij de kinderen!!!
    Liefs Mama
  3. Lidwien:
    9 november 2018
    Sluit mij aan bij mama , helemaal niet vaag : je leeft misschien n beetje in een roes van zoveel plezier , liefde en avontuur ! Je hebt je zo helemaal ondergedompeld in t Nepalese leven . Chapeau !
    Wat mooi dat je de trekking gaat mee maken . Heel veel plezier daar mee . Ja time flies zeggen ze hier dan weer . Veel liefs . Fijn om je verhaal te lezen .Dat zal straks in de bergen misschien even wat minder zijn .. who knows .
    Ik denk aan je . Met veel liefs