Nederland zoekt nederland

28 september 2018 - Kathmandu, Nepal

Hallo lieve mensen, weer even een update van gister en vandaag! Gister was vrij rustig en nadat ik in de ochtend bij het kindertehuis was geweest heb ik hier even met de andere gasten gekletst en even gaan chillen hier op het dakterras. Uiteindelijk daar ook in slaap gevallen omdat ik zo relaxt lag en ook wel een beetje moe was🙂 Ik had ook afgesproken dat ik het Nederlandse stel dat hier was,nog wel zou zien voor ze zouden gaan terug naar Nederland. Omdat ik dus in slaap was gevallen is dat niet meer gebeurd😄 Toen ik wakker werd en honger had moest ik eerst even naar de 'minimarket' om wat eten te halen. Uiteindelijk maar noodles met wat groentes bij elkaar gegooid aangezien je noodles veel makkelijker en goedkoper snel kan vinden dan brood met beleg dat niet voor 99% uit chemische troep bstaat😂 ' s middags weer terug naar de kindjes en daar ook weer heerlijk mee gegeten wat ik iedere keer weer heel lekker vind. Dat zei ik de kok ook, of ja met behulp van gebaren want hij is doof maar liplezen kan hij goed! Hij was dan ook heel dankbaar om te horen dat ik er steeds zo van geniet😋 Toen eenmaal terug weer lekker hier op de bank geploft en met twee andere ook Nederlandse gasten gezellig zitten kletsen. Met de wat oudere man uit Limburg valt heel leuk te praten. Hij is ook alleen maar een heel leuk mens! De gesprekken die hij over de telefoon heeft met zijn vrouw over het koffiezetapparaat zijn ook hilarisch om bij te zitten😂 Uiteindelijk heerlijk geslapen en vanmorgen weer naar de kindjes. Daarna besloten om even een wandelingetje te maken richting de mooie Bouddhanath stupa waar ik weer even een ander terrasje heb ontdekt en een gesprekje had met een vrouw in het engels toen uiteindelijk bleek dat zij ook Nederlands was... haha! Ik was helemaal niet van plan daar lang te blijven zitten, maar toen we eenmaal aan het praten waren was het zo anderhalf uur later. En nog geen 5 minuten later toen ik weer buiten stond kom ik 2 nederlandse meiden tegen iets ouder dan ik, maar ook daar even mee gelopen en gekletst. Super leuk! Nu klinkt het voor jullie als of hier alleen maar Nederlanders zitten, maar dat is verre van. Wel heel grappig dat je elkaar wel altijd tegen komt. Natuurlijk grotere kans op zo'n toeristische plek, maar toch! De middag vloog dus om en ik wou nog even langs de bananenman voor ik terug naar de kindjes ging. Helaas was de bananenman er zelf niet maar zijn vrouw was ook erg aardg. Ze kon alleen minder goed Engels. Banana snapte ze wel maar toen ik ook een peer wou werd het te moeilijk... Gelukkig doe ik bij de kindjes wat woordjes op en wist ik het Nepaleese woord voor peer: 'nazputi'! Nou kijk dat ook weer gefixt. Een heerlijk dagje dus weer en morgen een volle dag bij de kinderen door de vrije dag. Wel wat later beginnen wat mooi de gelegenheid geeft om mee te doen aan de georganiseerde 'clean-up Kathmandu' die door het guesthouse georganiseerd wordt en waar ik hoogstpersoonlijk een uitnodiging voor kreeg. Bofkont ben ik toch😊 Nee maar zonder fluwekul vind ik dat een prima initiatief dus doe ik mee! Fijne avond/dag! En super leuk dat jullie zo nu en dan even reageren! Dat vind ik altijd leuk om te lezen😇

1. Maart:
    28 september 2018
    Nou dat klinkt weer fantastisch! Heerlijk om je zo te kunnen volgen en stiekem ben ik er steeds een beetje bij.
  2. Oma Rodenburg:
    28 september 2018
    Jou verhalen klinken me goed in de oren, Nadien. Je raakt al aardig gewend en ontmoet zoveel mensen waar je blij van wordt.Ook bij de kindjes ontvang je veel liefde en waardering in wat je voor ze doet. Ga zo door!
  3. Mama:
    Hoi Nadien
    Wat klinkt het gezellig en relaxed bij jou. Heerlijk dat je je al zo thuis voelt en mee stroomt met alles wat op je pad komt.
    Succes morgen bij de kinderen! Dat zal weer intenser zijn wanneer ze de hele dag thuis zijn.

Groetjes Mama😍
  4. Astrid:
    30 september 2018
    Hoi Nadien. Wat ontzettend leuk om te lezen hoe je het daar beleefd en wat je doet. Die kinderen geven je veel maar zij treffen het ook met jou..je bent zulke lieve meid.
    Wat doe jij een boel ervaringen op zeg.. Respect ! xxx
  5. Cato:
    4 oktober 2018
    Echt zo top allemaal Nadien! Heb veel plezier en je blogs zijn echt super om te lezen!!! Have fun 😘🤩