Examenweek

4 oktober 2018 - Kathmandu, Nepal

Hoi hoi! Wat gaan de dagen toch snel zo, iedere keer wil ik wel schrijven maar dan is het toch zo weer een paar dagen later. Dinsdag had ik nog een vrije dag waarin ik gewoon lekker hier rondom het guesthouse heb rondgehangen en gewacht op Lisanne, de andere vrijwilligster uit Nederland die als het goed is vandaag aan zou komen. Helaas of gelukkig voor haar liep het allemaal wat anders en moest ze een vlucht wachten waardoor ze mij daarna wel haar businessclass ervaringen kon mededelen 😃. Woensdag begint mijn week dus altijd bij de kindjes en daar ben ik dan ook altijd wel weer aan toe! Deze weken zijn extra hard bikkelen voor ze omdat ze vanaf vandaag (donderdag) zijn gestart met de examens. Alle leerlingen jong of oud moeten hier 3 uur ploeteren en kunnen daarna terug richting het kindertehuis. Ik sta er echt van te kijken wat voor stof die kinderen allemaal moeten beheersen en dan vooral met betrekking tot de leeftijd. Laten we zeggen dat het normaal is dat je weet wat fotosynthese is als je 9 jaar oud bent... gelukkig snap ik alles zelf nog😜 maar die examens hebben ook wel weer iets. Kinderen vragen nog meer om je aandacht en willen maar al te graag overhoord worden. Overal kon ik ze bij helpen en daar stonden de kindjes ook voor in de rij, geweldig! Toen ik woensdag na de ochtend terug kwam was Lisanne er dan eindelijk. Hoewel ik haar nog helemaal niet had ontmoet alleen via whatsapp had gesproken klikte dat gelijk en is het ook heel gezellig om hier samen te kunnen zijn. Omdat de kindjes examens hebben zijn ze dus eerder uit en maak ik wel redelijk volle dagen daar, maar dat geeft niks en vind ik ook alleen maar leuk! Net als vandaag merk ik gewoon zo erg dat de kinderen het fijn vinden dat je er voor ze bent en dat doet me heel erg goed! Ook al is de huiswerkklas voorbij sommigen zullen nog steeds bij me komen om te vragen of ik nog wat nieuwe sommetjes kan bedenken. Daar hoef je in Nederland niet snel vanuit te gaan denk ik😄 Ook zo leuk was dat ik vanmiddag na het huiswerkklasje even thee heb gedronken met een aantal leden van de staf die me lieten weten dat ze erg blij zijn wat ik voor ze doe en vroegen me hoe het mij beviel. Dat is dus waar het mij omgaat het kunnen helpen en gewaardeerd worden, en dat word ik dus. Het voelde inderdaad al wel goed, maar dit bevestigd het en dat is super😊 nu nog even gezellig beneden zitten met de andere mensen van hier. Het guesthouse stroomt langzamerhand vol deze maand dus dat is gezellig!

Have a good day! (Zeg ik ook altijd tegen de kinderen als ze naar school gaan😋)

1. Mama:
    4 oktober 2018
    Heerlijk he Nadien om ook nog eens bevestigd te krijgen wat je zelf al voelde.
    Je bent echt van betekenis voor de kinderen en de staf!
    😘😍😘😍😘😍😘😍😘
  2. Oma Rodenburg:
    4 oktober 2018
    oma:
    Wat fijn Nadien dat je zo lekker ga en het van beide kanten wordt gewaardeerd dat je er voor ze bent.Nu ook mooi dat je collega uit Nederland bij je is gekomen en je samen nog meer kan betekenen voor je kindjes.
  3. Bart:
    7 oktober 2018
    Te gek Nadien, leuk dat het allemaal goed gaat en het ook nog zo is als je had gedacht. Het is een onwijs mooi land met een mysterieuze cultuur, geniet ervan !! Grtz Bart