Eerste dag!

12 september 2018 - Kathmandu, Nepal

Namaste! Want ja zo zeggen ze dat allemaal hier. Mijn eerste dag in Nepal vandaag. Gister avond ben ik opgehaald door 2 lieve mensen van het guesthouse waar ik de komende tijd zal verblijven. Vergeleken met Schiphol en Abu dhabi heeft Kathmandu wel een heel schattige luchthaven. Zo klein en overal bloempotjes en kleine dingetjes. En dan kom je bij de douane die niets meer heeft dan plastic afwasteiltjes om je handbagage door de scan te halen. 20 minuutjes later was ik op de plek van bestemming. De autoreis daarheen heeft me behoorlijk laten schrikken. Iedereen die hier door elkaar rijdt, alles wat een toeter heeft gebruikt die ook continu en de weg is een grote gatenkaas... Gelukkig hoefde ik zelf dus niet te rijden.😄 Het guesthouse daarentegen viel me alles mee! Het was mooi, netjes en schoon. Toch fijn om dan op zo'n plek aan te komen na de bizarre weg erheen. Ze hadden al een broodje en thee voor me klaar staan dus ik ben goed ontvangen. Daarna snel m'n bedje in gegaan want moe was ik wel. Vanmorgen om 7 uur ontbeten met andere gasten uit het guesthouse waar ik mee aan de praat raakte. Zij zouden met hun famillie een dagje wat boedhistische bijzonderheden opzoeken. Gelijk werd mij gevraagd of ik mee wou... nou hartstikke lief, waarom ook niet? Dus ik ging op pad met een Nepaleese familie. Met z'n tienen in een busje over de hobbelige en rommelige wegen.   Maar wow wat ben ik in een dag veel te weten gekomen over het boeddhisme en het land. Meer dan ik er ooit van heb geleerd in m'n eigen schoolcarrière tot nu toe. Ik heb veel gezien en gehoord en 's middags ook even een heerlijke typisch nepaleese maaltijd gegeten. Wat ik een pluspunt aan restaurantjes hier vind is dat de mensen daar ook nog eens 10x langskomen als ze zien dat er iets op is en je dat weer voor niks krijgt aangevuld! Ideaal!😏 Nu zit ik dit in de tuin van het guesthouse in de zon te typen. Ik heb een goede eerste dag gehad denk ik zo. Heerlijk in het zonnetje even uitrusten nu. Oh ja eerst even naar de wc want dat moet ik nodig😅 Onderweg heb ik namelijk alleen de mogelijkheid gehad om op een typisch nepalees gat te gaan... dat sloeg ik dus maar even over omdat ze hier in het guesthouse wel een westerse toilet hebben😃. Ik vind het teouwens super leuk om jullie reacties te lezen, dankjewel!💗

1. Judith:
    Hoi lieve Nadien,
    Wat een geweldig begin van dit avontuur! Verbaast me niet dat je meteen contact had op het vliegveld en in het guesthouse.
    Hoop dat dit positieve begin als rode draad door je reis gaat lopen! 😘
  2. Thirza:
    12 september 2018
    Super leuk om te lezen dat het goed gaat en dat ze je goed ontvangen! Kei mooie foto’s ook! Groetjes😘😘
  3. Oma Rodenburg:
    12 september 2018
    Wat mooi om zo de mensen en hun religies te leren kennen. En leuke foto's van die familie waar je mee op stap bent gegaan.
  4. Wieneke:
    12 september 2018
    Dat klinkt als een goede eerste dag nadien! Leuk ook om de foto's te zien! Geniet ervan!
  5. Lidwien:
    12 september 2018
    Wat n mooie foto's al van je 1e dag , Nadien . Prachtig . En wat n heerlijke onderdompeling in deze vriendelijke cultuur . Ga lekker door zo . Ik geniet er helemaal van mee . Een weg die vergeleken wordt met een stuk gaten kaas , die is origineel ! Dank je wel voor wat je deelt ! Doeie ,
    Liefs
  6. Hajar:
    12 september 2018
    Wayowwww super gaaf maaat😱😱😱😱 en super lief van dat gezinnetje dat ze je mee namen naar de boeddhistische plekjes😝💙!!! Maar de creme de la creme van Nepal moet naast die gastvriendelijkheid toch wel echt de gratis refills van eten zijn.... omg😍😍😍😋😋😋

Veel plezier nog verder Nadien en ik wacht in enthousiasme op je volgende update🤪

Liefsss
  7. Mama:
    Hoi Dientje
    Wat heb jij meteen een super bijzondere dag gehad! Wat een inwijding zeg. Jouw open en vriendelijke houding zal je nog veel meer moois brengen!
    Ik ben heel blij voor je!!!
    Liefs Mama😘