De buurt ontdekken

13 september 2018 - Kathmandu, Nepal

Hallo lieve mensen, hopelijk zijn jullie mijn verslagen nog niet zat... het lijkt er op dat ik tot nu toe nog iedere dag wel wat te vertellen heb😉. Vandaag ben ik er gewoon maar eventjes op uit geweest. Nog niet eerder had ik echt de behoefte om zelf rond te lopen hier, maar ik wou het vandaag toch even proberen. Ik was ook wel opzoek naar een supermarktje dus hellemaal doelloos was mijn missie niet. Drie keer ben ik heen en weer gelopen langs de drukke straat met allemaal soorten winkeltjes. Ik wist alleen niet waar ik nou ging slagen voor wat boodschapjes die ik in Nederland bij een supermarkt kan halen. Uiteindelijk maar ergens naar binnen gegaan. Ofja naar binnen... 2 meter lopen en je stond al tegen de achterzijde van het winkeltje. Ik vond hier niet echt wat ik wou, maar het voelde onbeleefd om weg te gaan zonder iets te kopen. Toen heb ik dus gedwongen maar een pak koekjes gekocht😅.  Het voelde een beetje kansloos hoe ik daar drie keer de straat op en af ben gelopen en uiteindelijk alleen met een pakje koekjes ( die niet eens heel lekker zijn) terug kwam. Later die middag moest ik toch echt ergens iets gaan eten want ik had me niet opgegeven voor de lunch in het guesthouse. Zo gaat dat hier, als je voor een bepaalde tijd laat weten wat je wil eten zorgen ze dat het klaar staat! Heel lekker en makkelijk, maar om dat 3 maanden te doen leek me ook niet alles dus af en toe dan maar voor mezelf zorgen😄. Dus later die middag ben ik weer hetzelfde rondje gaan lopen op zoek naar die ene supermarkt die er toch moest zijn had ik gehoord hier in het guesthouse. Toch liep ik er weer voorbij... ik ging het maar aan mensen vragen. Sommige wisten het niet maar op een gegeven moment vond ik drie aardige meiden die me er heen begeleiden. Yes eindelijk de winkel die ik zocht! Om 16.00 uur had ik afgesproken om naar het kindertehuis te gaan om kennis te maken. Ik was heel benieuwd en ook wel zenuwachtig. Waar ga ik me straks voor inzetten? Maar wat een prachtig huis en een fijne plek om te zijn! De kinderen waren dankbaar om weer een vrijwilliger te hebben in hun midden. Ik kreeg van sommige kinderen gelijk de naam 'Didi' wat de kinderen hier zeggen tegen anderen waar ze dankbaar voor zijn en als een soort oppas/moeder figuur zien. Een meisje vroeg me hoelang ik bij hun zou zijn. Toen ik haar vertelde dat dat sowieso de komende 2 maanden was reageerde ze heel blij. Dat deed me goed! Morgen hebben de kinderen daar nog een dagje vrij vanwege een festival dat hier gaande is. Dus dat betekend voor hun spelletjes dag op het kindertehuis. Daar ga ik morgen mee helpen. Ben heel benieuwd! Eenmaal terug (gelukkig zelf de weg terug gevonden) even een filmpje op m'n kamer gekeken en daarna stond het eten hier klaar. Lekker even gegeten samen met een Nederlandse vriendin van hier die ook in het guesthouse verblijft. Toch wel heel fijn om ook met haar verhalen te delen. Nu is het toch wel weer bedtijd vind ik dus morgen misschien meer nieuws vanuit het kindertehuis?! Weltrusten😴🤗

1. Hannah:
    13 september 2018
    Leuk Nadien! Veel plezier morgen met het festival. Vooraan noemen we je wel Nadidi. xxx
  2. Lidwien:
    13 september 2018
    Juist gezellig Nadien om met je mee te lezen wat je mee maakt !!! Zo kwam je wel aardig je dag door met deze heen en weertjes . ( smile ) Niets is van zelfsprekend meer dan hè als alles zo nieuw is . Slaap je op n zaal met anderen ?

Veel plezier morgen , dappere dodo . Met liefs van mij .
  3. Mama:
    13 september 2018
    Dank je wel voor je uitgebreide verhaal Nadien! Ik zie het helemaal voor me hoe jij je weg daar vindt.
    Leuk dat je morgen kan beginnen met de spelletjesdag! Lijkt me een goed en gezellig begin.

🎲🎯🃏🎨🏀🎳🎾🏓🎲
  4. Maart:
    24 september 2018
    Kansloos is niets lieverd, alleen het is eeuwig sunt van de vieze koekjes. Bereid je er maar op voor dat je waarschijnlijk de komende 3 maanden geen lekkere koekjes zult gaan scoren! Dat kansloze gevoel gaat hopelijk naar mate over in het gewoon zijn op het moment waar je bent want je bent namelijk wel weer een mooi verhaal te vertellen waar ik van zit te smullen ;) Zo herkenbaar en waan mezelf al naast je slenterend in de zon opzoek naar ...... ..... . . . . ;) dikke kus en over n maandje lik je je vingers op bij die koekies