Children's day

14 september 2018 - Kathmandu, Nepal

Hoi hoi, weer even een update van de dag! Vandaag de eerste echte dag in het kindertehuis. Toch wel weer een beetje zenuwachtig ondanks dat ik er gister ben geweest. Vandaag waren alle 90 kinderen vrij dus stonden zij centraal en werden er allemaal spelletjes gespeeld. Dat maakte het  wel een drukke eerste dag maar ook wel heel gezellig. Ik kwam al aangelopen en ik kon op de muziek afgaan want dat hoorde je een paar straten verder op ook nog wel. Het was gezellig binnenkomen door allemaal dansende en spelende kinderen! Gelijk moest ik meedansen en springen van iedereen. De kinderen vroegen echt om mijn aandacht die ik natuurlijk ook zo veel mogelijk verdeeld heb. Kennelijk is het voor hun toch waardevol om nog iemand anders naast hun te hebben dan de gewone staf. Rond 12uur mocht ik mee lunchen met de staf. ( altijd zo lekker dat nepaleese eten dat vind ik echt wel prima!) De kinderen kregen tussen de middag een zakje noodles. Ze renden allemaal naar buiten met hun zakje toen ik dacht uhmm niet heel handig als ze zo nog heet water en een kommetje moeten? Maar waar maak ik me druk om? Ze aten het gewoon zo uit de verpakking😂 Precies diezelfde noodles had ik gister nog voor mezelf klaar gemaakt maar nu weet ik dus ook hoe het kan mocht ik haast hebben, ideaal👍🏻. Na het eten begon de spelletjes middag die overal uitgezet waren en de kinderen in groepjes mochten spelen. Ik stond ook bij een spel om het uit te leggen en te timen. De kinderen genoten, ook de oudere jongens die misschien nog wel ouder zijn dan ik. Dat was wel mooi om te zien dat iedereen daar zo'n grote familie is en alles met elkaar doet en lol heeft met iedereen. Rond half 6 stond er weer een heerlijke maaltijd voor me klaar dus heb ik gezellig tussen de kinderen gegeten. Na het eten zou er nog bingo zijn, maar omdat het hier rond half 7 echt al wel donker is vroeg ik of ik daarvoor kon gaan om nog terug naar het guesthouse te kunnen lopen. Dat was geen probleem volgens mij dus toen gelijk gedoucht en nu even op de bank in de 'lounge' van het guesthouse chillen. Morgen ben ik weer om 10.30uur in het kindertehuis, een 'normale' weekenddag als het goed is... ben benieuwd! Fijne avond of dag! Net wanneer je het leest😉☺️

1. Mama:
    14 september 2018
    Wow Nadien. Jij valt steeds met je neus in de boter. Je eerste werkdag meteen in het feestgedruis gesprongen!
    En dan ook nog eens 2 heerlijke maaltijden en hele lieve mensen, heb ik begrepen.
    Je hebt een goeie keus gemaakt door hier naar toe te gaan.
    Wat een ervaring. Wat een rijkdom!!! 👩‍❤️‍👩
  2. Oma Rodenburg:
    14 september 2018
    Ik ben het helemaal met Margreet eens ,Je hebt een goede keus gemaakt Nadien Jij gaat met veel plezier naar de kinderen toe en zij genieten van jou aandacht en liefde voor hen, ga zo door en je bent een "rijk'mens als je terugkomt .
  3. Tiny Admiraal:
    15 september 2018
    Wat leuk.
    Heel veel geluk Nadien, ik ga je volgen,een fijne en mooie tijd gewenst
  4. Maart:
    24 september 2018
    Wat heerlijk zeg om al feestend alle kinderen tegelijk te hebben mogen omarmen. Heb je ze de polonaise al geleerd? Zoals je moeder en oma al zeggen wat een rijkdom aan liefde, plezier en lachende gezichten dit worden mooie herinneringen.