Work and relax

20 september 2018 - Kathmandu, Nepal

Hoi hoi! Namastè! Gister en vandaag een redelijk normaal dagje met de afwisseling van kindertehuis en vrije uurtjes. Wanneer ik ook binnenloop bij de kindjes, ze zullen geen humeurtje hebben maar me altijd een welkomstknuffel geven! Dat waardeer ik maar zij volgens mij ook! Gister heb ik 's ochtends tijdens de huiswerkklas samen met een jongetje zitten tekenen die heel graag wou dat ik een tekening voor hem maakte. Hij zei me: ' didi you artist?' Heel schattig, maar nee ik kan eigenlijk niet tekenen toch fijn dat het gewaardeerd werd😊. De staf in het kindertehuis is ook super leuk en lief! Iedere ochtend als ik binnenloop komt er 5minuutjes later iemand me een kopje thee brengen en als de kinderen weg zijn is er ook tijd voor de staf om samen te spelen😉 Gister was dat dan ook een badmintonbattle op het plein. Die avond eindelijk weer lekker nepalees gegeten met de kinderen (na mijn 2 vrije avonden had ik daar toch wel weer zin in!). Vandaag heb ik 's middags van het zonnetje en de mooie tempel aan de stupa genoten. Op de weg daar heen kwam een Nepaleese man naast me lopen en vroeg hoe het met me ging. Ik met mijn westerse koppie meen dan gelijk dat ik moet oppassen en niks met de man te maken moet hebben, maar hij wilde echt alleen aardig zijn en me waarschijnlijk op m'n gemak laten voelen want hij liep me daarna gewoon weer voorbij. Heel bijzonder, ik weet niet of ik daar aan kan wennen. In Nederland zou niemand je namelijk ooit aanspreken en je een fijne dag wensen als je diegene niet kent.😄 Eenmaal bij de stupa weer een aantal rondjes gelopen en bij m'n stam cafeetje gaan zitten😋 En jawel... wat tref je aan op het dak...? 6 andere Nederlanders! Bizar, zoeken wij elkaar dan toch op op dezelfde plekken? Van één Nederlander wist ik dat hij daar zou zijn via een Nepalfacebookgroep maar de rest! Heerlijk daar weer even gezeten en van het uitzicht genoten tot het toch behoorlijk begon te regenen. De straat stroomde binnen no time over, maar ik moest toch echt weer terug naar het kindertehuis dus ging ik de strijd met het water aan. Toch gaf dat ook wel weer een soort binding met de locals die dezelfde weg moesten hebben en ook aan het uitvogelen waren hoe die het best te nemen was. Uiteindelijk toch nog redelijk optijd terug en weer de kindjes verwelkomt uit school. Dit keer niet zo veel gespeeld omdat een meisje ziek was en mij graag in haar buurt wou hebben, dat doe ik dan natuurlijk ook. Nu weer lekker gedoucht en zo richting m'n bedje. Oh ja! Hajar voor jou: de vlaggetjes zijn Tibetaanse vlaggetjes.

Tibetanen geloven dat bij het wapperen in de wind de gebeden en mantra's opstijgen naar de goden, die voorspoed brengen aan de ophanger, zijn familie, vrienden, bekenden en zelfs vijanden. Door de vlaggetjes op hoge plekken op te hangen kan de ta, het windpaard, de zegeningen naar alle levende wezens brengen. Byee byee!👋🏻

1. Mama:
    20 september 2018
    Wat een avonturen weer vandaag, Nadien!
    Mooi dat besef bij die onbekende man die alleen maar een goedbedoeld praatje wilde maken.
    En na het werk een potje badminton zouden ze hier ook moeten doen!
    Ik denk dat er veel te leren valt van deze prachtige hindoeïstische cultuur!
    Dank ook voor je uitleg over de vlaggetjes🏳️‍🌈🎌🇦🇶🇦🇸🇦🇬🇦🇼
    Liefs Mama
  2. Lidwien:
    20 september 2018
    Wat gezellig om te lezen dat t wennen je al aardig is gelukt ! Dat de kinderen dol op je zijn is wel heel zichtbaar als ik de grote blije lach zie van t 1e jongetje . Wat Fijn . Slaap lekker hè . . En morgen weer n frisse start .. met of zonder een stroom regen . X
  3. Oma Rodenburg:
    20 september 2018
    Zo zijn alle kinderen hetzelfde over de hele wereld . Lekker op de vloer spelen en wat aandacht en op zijn tijd een lekkere knuffel. Mooi om te zien ,Nadien .
  4. Hajar:
    21 september 2018
    Bedankt voor de uitleg Didi😝😝!!! Klinkt eigenlijk echt als een mooie en leuke gedachte zo achter die vlaggetjes (en het ziet er natuurlijk zwaar cute uit met al die kleurtjes🤪). De kinderen op die foto’s zien er ook echt heel lief uit en super leuk dat ze zo enthousiast zijn🙌🏼💙😱!!! De regen in Nepal is toch nog een stukje Nederland om erin terug te herkennen hopelijk toch ;p <—(MSN 2009 smiley).
    Veeeel plezier Nadien en tot je volgende reisverhaal! Liefss💙💙💙
  5. Maart:
    24 september 2018
    Wat fantastisch om te lezen dat je de cultuur aan het snuiven bent en de verschillen met Nederland opmerkt. Wat je bevalt probeer dat eigen te maken zodat jij dat in Nederland ook weer mee kan geven aan de mensen hier ;)
  6. Maart:
    24 september 2018
    Wat mooi om te lezen dat je de cultuur verschillen met Nederland aan het ondervinden bent. Ja, mensen kunnen ook aardig zijn zonder dat ze iets speciaals van je willen en dit is voor ons soms nog wat vreemd. Al zou het fantastisch zijn om dat eigen te maken en de mensen in Nederland bij terugkomst dit ook weer mee te gaan geven... En dat begint vaak al met een simpele glimlach aan een onbekend ;)