Nieuwe ontdekking

17 september 2018 - Kathmandu, Nepal

Hoi hoi! Ben ik weer 😊 Gister en vandaag een beetje een relaxt dagje. Gister de eerste dag om 7uur 's ochtends al gestart bij het kindertehuis. Dat wordt als het goed is het vaste ritme zodat ik de kinderen in de ochtend mee kan helpen met het klaarmaken voor school. Ook is het standaard dat de kinderen van 7 tot 8 's ochtends huiswerk doen en dat is voor mij heel leuk om bij te zijn. Ik kan ze daarmee echt helpen en wat extra aandacht geven! Gister had ik na de lunch ( ja die had ik bewust nog even meegepikt 😏) een vrije middag. Ik was er wel aan toe om even een paar straatjes verder te gaan ontdekken dan ik al kende. Dus liep ik naar de stupa zoals je die noemt. Daar staat een hele grote prachtige boeddhistische tempel die gebouwd is op de weg naar Tibet. Voor degenen die hier meer over willen lezen google maar op :  'Bouddhanath'. Hier hangt een ontzettend relaxte sfeer en ik vond het fijn om daar rond te lopen en kleine winkeltjes te kijken. Ik was dan ook zeker niet de enige die daar was want het is een echte hotspot! Toch overheerst het eigen volk hier want de gelovigen boeddhisten lopen soms wel 108 rondjes om deze tempel heen! 108 is namelijk een heilig getal in het hinddoeïsme/boeddhisme. Er zijn 108 Upanishads. Dit is een verzameling van teksten in het Sanskriet die de basis vormen van vooral het Hindoeïsme, maar ook terugkomen in het Boeddhisme en bij de Sikhs. Het Sanskriet kent 54 letters. Iedere letter heeft een mannelijke en vrouwelijke kant, Shiva en Shakti. 54 maal 2 is weer 108... Nu vond ik 3 rondjes wel mooi genoeg gister, maar ik vond het wel zo mooi dat ik vandaag ben teruggegaan! Vanmorgen ook om 7uur bij de kids gestart maar ook vandaag had ik een vrije middag omdat maandag en dinsdag eigenlijk mijn vrije dagen zouden zijn wat ik niet helemaal doorhad! Wat ben ik toch een  fanatiekeling...😜 Vanmiddag opnieuw genoten van mijn vrije middagje. Eerst even lekker hier op het dakterras gezeten en wat gelezen en een filmpje gekeken die ik had gedownload en dus altijd kan kijken. Op het dakterras was ik ook nog niet eerder geweest maar dat wordt een nieuw favoriet plekje denk ik! Daarna dus opnieuw naar de stupa gelopen ook om daar in de buurt wat boodschapjes te doen. Ik was van plan vanavond voor mezelf te koken maar dat liep helaas in de soep🙄 Tja ik had namelijk een grootverpakking gedroogde boontjes/linzen dat soort dingen gekocht die je dus eerst een nachtje moet laten weken. wist ik veel...😅 gelukkig had ik nog een lekkere tony's chocolade reep uit Nederland die m'n buikje nu wel blij maakt met een kopje thee😊 Morgen ben ik dus vrij dus ga ik zo even een plannetje maken, tot nu toe kan dat nog van alles zijn. 1 ding is wel zeker, uitslapen staat op de planning. Jullie horen het wel at ik heb gedaan! Veel liefs💗

1. Mama:
    17 september 2018
    Oeps mijn reactie was half af en is weggefloept.
    Die bouddhanath klinkt voor mij heel interessant. Heerlijk om daar rond te scharrelen en de sfeer mee te proeven en zelfs mee te doen!
    Wat heb je al veel ontdekt,gezien en ervaren binnen 1 week. Vorige week maandagavond zwaaiden we je nog uit op Schiphol. En nu ben je al behoorlijk aan het inburgeren!
    Ik ben super trots op je en voel me blij voor jou.
    Wat een prachtig avontuur is dit!!!